Vyhodnocení knižní výzvy 2018



Také tento rok jsem se prokousávala knižní výzvou, kterou už tradičně pořádá web Databázeknih.cz. Ani letos jsem ji nedokončila. To ovšem neznamená, že by nebyla neúspěšná! Myslím, že výzvu dokončí (poctivě) jen ti, co nad tím vážně přemýšlí a hledají všechny knihy na téma. Jelikož na to nemám tolik prostoru a musím beletrii kombinovat se čtením povinné literatury na zkoušky, beru to spíš jako "dobrou náhodu", když mi nějaká kniha do výzvy padne. Ale ne že by to bylo úplně náhodné. Opravdu jsem některé knihy hledala přímo do výzvy - Vyhnání Gerty Schnirch, Spáč a Zlodějka knih. Jiné knihy patří do kategorie "měla jsem ji na to-read listu a konečně mám důvod si ji přečíst". 

Ovšem v knižní výzvě nejsou všechny knihy, které jsem přečetla, protože tam prostě nesedí. Aby to bylo zajímavější, dala jsem na konec článku pár statistik v porovnání s minulých rokem: počet přečtených knih, nejlepší knihy, nejlepší obálky. Překvapivě mám o 1 knihu v knižní výzvě více než minulý rok, ale celkem o 7 přečtených knih více než minulý rok, což považuju za větší úspěch než mít plnou knižní výzvu 😊

Jestli plníte knižní výzvu nebo ne, to je každého věc, nejde o soutěž ani žádné "čtení na povel" (častý argument proti knižní výzvě). Každý má vlastní čtecí plán. Ještě nejsem rozhodnutá, jestli se bude extra angažovat v další knižní výzvě, kterou opět pořádá DK, protože témata mně nezaujala, přijdou mi trochu nesmyslná, něco ve stylu "nemáme tam už co dát, protože jsme všechno vyplácali". Ale pokud bych měla nějaké (zajímavé) výsledky, na konci příštího roku se ukáže výsledek 🙂

1. Kniha, která byla zmíněná v jiné knize ✔️
 1984 (George Orwell)
2. Kniha od autora, který žil ve vašem kraji ✔️
 Rumburská zastavení (E. Sadivová, O. Vodáková, J. Rybánský)

3. Kniha s vánoční tématikou ❌

4. Kniha, ve které se jedna z postav jmenuje jako vy ✔️
 Pýcha a předsudek (Jane Austen)
-Kitty nebo také Catherine, teda anglická verze jména Kateřina

5. Kniha, která má čtyřslovný název ✔️
Všechno, co jsi nepamatuju (Jonas Hassen Khemiri)
6. Knih vydaná poprvé v roce vašeho narození ❌

7. Kniha, podle níž byl natočený seriál ✔️
 Geniální přítelkyně (Elena Ferrante)
8. Kniha od slovenského autora ❌

9. Kniha, která obdržela cenu Magnesia Litera ❌

10. Kniha s tématikou moře ✔️
 Zpráva o první cestě kolem světa (Antonio Pigafetta)

11. Kniha od více autorů ✔️
 Nekonečno vítá ohleduplné řidiče (Rob Grant, Doug Naylor)

12. Kniha s válečnou tématikou ✔️
 Dívka, již jsi tu zanechal (Jojo Moyes)

13. Kniha poprvé vydána před rokem 1950 ✔️
 Zrození Evropy (Christopher Dawson)

14. Kniha s ročním obdobím v názvu ❌

15. Kniha, ve které hraje hlavní roli knihovna (knihovník/ice) ✔️
 Zlodějka knih (Marcus Zusak)

16. Poslední kniha již nežijícího autora ✔️
 Přemyslovské Čechy (Zdeněk Fiala)

17. Kniha žánru, který běžně nečtete ✔️
 Rozprava o metodě (René Descartes)

18. Kniha, jejíž děj s odehrává v Brně ✔️
 Vyhnání Gerty Schnirch (Kateřina Tučková)
19. Kniha o jídle ✔️
 Vegetariánka (Han Kang)
20. Kniha poprvé vydaná v roce 2018 ✔️
 Spáč (Mackenzie Cadenhead)


splněno:15/20 (+1)

celkem knih:27 (+7)
z toho beletrie:12 (+3)
nejtenčí kniha: Rozprava o metodě
nejdelší kniha: Zlodějka knih

nejlepší knihy:
Výsledek obrázku pro 1984 george orwell cz Výsledek obrázku pro zlodÄ›jka knihVýsledek obrázku pro geniální přítelkynÄ› knihaVýsledek obrázku pro vyhnání gerty schnirchVýsledek obrázku pro dívka jež jsi tu zanechal

nejhezčí obálky
Výsledek obrázku pro vyhnání gerty schnirchVýsledek obrázku pro spáč mackenzie cadenheadVýsledek obrázku pro cesta cormac mccarthyVýsledek obrázku pro zlodějka knihVýsledek obrázku pro han kang vegetariánka

Komentáře

  1. To je skvělá výzva! :D Kdybych se řídila tímto seznamem, tak jsem vlastně skoro nic nepřečetla, protože čtu už jen ta svá oblíbená témata :) I tak si toho ale přečetla dost!

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  2. Jsi z Rumburka? V Království máme chalupu. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo 😁 Království je na chalupy dobrý 😁

      Vymazat
    2. Ale teď už tam moc nebyvam kvůli škole 🙂

      Vymazat
  3. Já tentokrát splnila jen 14 knih, bylo by to více, ale minimálně u jednoho bodu jsem si říkala, že tam dám jinou knihu (ta s tím mořem), že tam toho bude více - ale nakonec jsem se rozhodla číst jiné knížky - mám rozečteny dvě knihy a měla jsem připraveny ještě minimálně jednu, ale nějak se mi do nich nechtělo. Mně štve, že loni jsem četla Říjnový seznam a ten by se mi hodil letos :D tenhle rok možná dočtu Zimní příběh a ten by byl ok minulý rok :D. Mně se minulý dva roky (bez roku 2018) líbily - jeden rok jsem splnila všechny body a další mi chyběla jen jedna kniha. V roce 2018 jsem věděla, že určitě nebudu číst žádnou, co dostala cenu a ani válečnou tématiku a další…teď jsem koukala na novou výzvu a taky se mi úplně nelíbí, takže možná si to tam budu házet, ale nebudu se tomu přizpůsobovat :).
    Dříve jsem také četla 1948 a Zlodějku knih. Pýchu a předsudek zbožňuji ;).

    OdpovědětVymazat
  4. Je super, že si většinu úkolů z výzvy splnila! :)
    Já jich přečetla o něco méně, ale i to je pro mě úspěch.
    Přeji krásný nový rok :)

    OdpovědětVymazat
  5. To gratuluji, kolik se ti toho povedlo splnit. :) Já si musím dopočítat, kolik jsem přečetla. Sice je toho možná o maličko méně, ale i tak jsem ráda :)

    OdpovědětVymazat
  6. Páni, úplně zírám, že jsi toho dokázala tolik splnit :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. já jsem dlouho přemýšlela o nějaké knižní výzvě a taktéž jsem koukala na tu na databázi. ale asi to není nic pro mě. já jsem člověk, co věci dokáže splnit ale chci si ty cíle dělat sama a nenutit se do toho. většinou se mi to pak zhnusí a vykašlu se na to. :/

    OdpovědětVymazat
  8. Já ze zmíněných knih miluju Vegetariánku, ta mě hodně dostala. Na Zlodějku knih se už chystám opravdu dlouho a nemůžu se dočkat, až ji přečtu. Taky mě už pěkně dlouho zajímá Dívka, již jsi tu zanechal. Super shrnutí! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek, splnila jsi toho opravdu hodně :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  10. Tyjo, to je super. Já nesplnila skoro nic. Minulý rok jsem skoro vůbec nečetla. :(

    OdpovědětVymazat
  11. Hezký :) Výzvu neplním, ale taky jsem letos přečetla 1984 a Vyhnání Gerty Snirch. Od slovenského autora jsem četla Trhlinu, je to asi i jediný slovenský autor, kterého znám :D A nebylo to špatný, k Vánocům jsem dostala další jeho knížku Tma a to vypadá taky dobře.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl