Seriál Černobyl

Výsledek obrázku pro seriál černobyl

Černobyl je americkou-britský seriál podle skutečné události. Každý z nás má patrně povědomí o katastrofě v jaderné elektrárně Černobyl. Ale málokdo ví, jak tyto události skutečně vteřinu po vteřině probíhaly. Seriály podle skutečné události jsou bezesporu ty, které s emocemi diváka nejvíce zajímají. Samozřejmě je tady pár postav nebo detailů, které si autoři do seriály dodaly, aby byl víc zajímavý nebo srozumitelný (např. fiktivní postava profesorky Komjukové, která představuje sovětskou vědeckou obec). Z počátku (v 1. díle) budete mít možná trochu zmatek v postavách a událostech, ale pravda nakonec vyjde najevo.

Se všemi postavami jsem doslova prožívala katastrofu a jejich beznaděj. Seriál mně úplně vtáhl a pohltil. Jelikož má jenom 5 dílů a každý je zhruba hodinu dlouhý, není problém shlédnout ho za pár dní. V prvních 4 dílech se řeší výbuch, úklidové práce a politické dopady, které k tomu samozřejmě platí. A v 5. díle se dozvíme, jak to vlastně všechno bylo, což je úžasný závěr. Oceňuju i to, že v závěrečných titulcích dodali tvůrci něco ke skutečným událostem a dopadu na obyvatele. 

Seriál má až neuvěřitelné hodnocení 96% na webu ČSFD a myslím, že právem. Jestli chcete pořádný filmový zážitek, Černobyl nesmíte vynechat.

5/5

Komentáře

  1. Naprosto mě dostal Ščerbina. Jednak žeru Skarsgarda (jako všechny Skarsgardy) a jednak ho na začátku divák nenáviděl a na konci ho začal mít rád.

    OdpovědětVymazat
  2. Na tento seriál se chci podívat hned potom, co dokoukám Hru o trůny :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Viděla jsem první dvě epizody a pak jsem nějak... úplně vynechala :D
    Ale nakoukala jsem si dopředu ty scény, kde jsou vidět efekty ARS. Zjistila jsem, že jsem měkčí, než jsem si myslela :D

    OdpovědětVymazat
  4. Na Černobyl jsem koukala. Ze začátku jsem nečekala, žemě bude bavit, ale nakonec to bylo vážně zajímavé :)

    OdpovědětVymazat
  5. Seriál se mi také moc líbil, už od základky mám tendence se zajímat o různé světové katastrofy ať už přírodní, či zapřičiněné lidmi. Na seriálu se mi také líbilo, že zmínili ty skutečné příběhy a byl dost autentický... navíc jsem si spoustu lidí - těch reálných, hledala i na google, většinou to sedělo dost i podobou.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Seriál jsem viděla a musím souhlasit. Také jsem se vcítila do děje a především do emocí. Muselo to být něco šíleného a teda dostala mě ta část, kde přišla o to miminko. Na druhou stranu byla varována, že s ním nemá být vůbec v kontaktu, ale stejně no. Také seriál doporučuji. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ten seriál je naprostá bomba a dala bych ho jako povinnou součást dějepisu na základce.

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  8. Na seriál se už delší dobu chystám...tuhle jsem se už málem podívala, ale chytla mě pochybnost...česky nebo v originále? :D tak nevím, hlavně to není seriál, který bych chtěla sledovat před spaním a který bych si chtěla jednotlivý díly dělit ještě na menší části, takže je těžké si najít na něj čas :/

    OdpovědětVymazat
  9. Na ten se dlouho chystám, ale pořád nebyl čas :D

    OdpovědětVymazat
  10. Já ho zkoukla hned jak vyšel a za mě opravdu super! Zhltla jsem ho za 3 dny :)

    OdpovědětVymazat
  11. Naprosto souhlasím, já to zkoukla jedním dechem, vážně úžasná podívaná. Je mi jasné, že něco tam není úplně reálně, ale stejně to podstatné tam je. Hrozně se mi líbí, že ukázali i dost surové scény, které jdou proti normálnímu lidskému cítění. A že tam ukázali i to, jak málo pro mocné znamenají obyčejní lidé. A že i za cenu zničení celých civilizací jsou ochotni tajit, krčit rameny a dělat, že je vše v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  12. Také jsem seriál zkoukla za dva dny a je to vážně pecka! Možná trochu z pohledu "západu", ale je to dobře, že se můžeme podívat na to jak to opravdu bylo v dnešní době bez mlžení. I když si myslím, že východ nechtěl moc informací pro tvorbu tohoto seriálu pustit na povrch. :-)
    www.exploringtheworld.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někde jsem četla, že Rusko by mělo údajně natočit "svoji" verzi :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin