Spáč

Výsledek obrázku pro spáč mackenzie cadenhead

Spáč
Mackenzie Cadenhead
vyšlo v ČR: 2018

Sarah je středoškolačka, která se ještě nedávno procházela po chodbách s královnou školy a hvězdou lakrosového týmu Gigi. Věci se ale změnily když se jedné noci, kdy přespávala u Gigi ještě s dalšími kamarádkami. V tu noc se nevědomky pokusila ve spánku Gigi uškrtit. Sarah totiž trpí poruchou, která ji zabraňuje při spánku setrvat v posteli. Sny má velmi živé a dokonce v nich potkává osoby - například jednoho krásného kluka jménem Wes. Nebylo by to až tak divné, kdyby ho druhý den nepotkala ve škole. Mezitím Gigi a také Amber a Kiara vyhlásí Sarah válku. Sarah zůstane jen jediná, nejlepší kamarádka Tessa. Kvůli své poruše musí Sarah podstupovat různá vyšetření a pozorování na klinice, kde přespává s přístroji na měření aktivity mozku. Její lékař ji ukáže nový lék zvaný Dexid. Měl by její poruchu vyléčit a zdá se to jako zázrak. Tu noc, kdy si ho Sarah vezme, skutečně nevstane z postele. Ale noční můry jsou ještě horší než bývaly a má to taky vedlejší účinky.


Ke knize jsem se dostala náhodou, jelikož jsem hledala do čtenářské výzvy knihu, která vyšla v letošním roce. Zaujala mně obálka, která je opravdu krásná a možná to nejlepší na celé knize.

Prvně musím podotknout, že jsem od knihy čekala něco trochu jiného než román pro teenagery, protože na obalu knihy je napsáno, že Sarah je vysokoškolačky (asi high = vysoký??? to snad ne???) a že je oblíbená, což platí možná tak ještě před tím, než náš příběh začal.

Ten nápad se sny byl vlastně docela zajímavý. Škoda, že nebyl více rozvedený a nevěnovalo se mu více pozornosti, přeci jenom, kniha má nějakých 270 stran, takže to jde dost špatně, ale snad by o pár stran více nevadilo. Občas tam bylo pár nejasností, které mě mátly, ale nakonec se víceméně všechno vysvětlilo, např. kdo jsou Hořáci. Nakonec ten nápad s dopadem snů do reálného života a příslovím "na každou svini se vaří voda" byl docela dobrý.

Kniha byla vážně čtivá a přečetla jsem ji asi za 5 dní, což je pro mně docela dobrý výkon. Je to spíše taková oddechovka, nic extra hlubokomyslného nečekejte, ale na čtení k vodě to byla nakonec docela dobrá volba.

3/5


Komentáře

  1. Podle obsahu by to mohla být zajímavá kniha ale jestli to má jen 270 stran a nebylo to více rozvedené, tak to asi číst nebudu. Je to Škoda, skvělý nápad ale 270 stran je opravdu málo :D

    OdpovědětVymazat
  2. Anotace zní opravdu skvěle, ale podle tvé recenze nad ni váhavě přemýšlím. Když už je taková knížka, tak bych ji ráda více do detailů:-).

    OdpovědětVymazat
  3. O knížce slyším zcela poprvé. Musím uznat, že mě děj poměrně zaujal. Je pravda, že pokud to tam nebylo rozvedené, tak je to škoda :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám oddechovky ráda, třeba by se mi i líbila. :-) Nápad zní zajímavě, s těmi sny mi to nepřipomíná nic jiného, co bych četla. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Obálka vypadá opravdu krásně, hned mě zaujala :) Oddychovky já mám sice ráda, ale lepší je když se v knize neustále něco děje a je nad čím přemýšlet :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkná recenze :) Na knížku se taky chystám, to se sny mi přijde jako zajímavý nápad :)

    OdpovědětVymazat
  7. Za 5 dní bych ji asi nepřečetla, ale děj mě zaujal. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl