Moje čtecí návyky

U Syki z blogu Knižní doupě jsem objevila poměrně starý tag na téma "moje čtecí návyky". Každý knihomol se liší - co dělá jeden, to druhý nemůže ani vystát. Jestli se v něčem shodneme nebo ne mi můžete napsat do komentářů.

1. Máš doma určité místo na čtení?
Mám, nejraději si čtu na posteli, ovšem ne v leže - většinou mně začnou bolet ruce nebo za krkem - ale u kraje postele, kde je opřu o zeď a z části se opírám o komodu. Obložím se polštáři a můžu začít.

2. Záložka nebo kousek papíru, který se válí poblíž?
Jsem ráda, kdy má knížka vlastní záložku (nejlepší je kousek provázku, který se vám neztratí) nebo reklamní záložka z knihkupectví bohatě postačí. Bohužel se mi často ztrácí nebo je někam založím a už je nenajdu, potom postačí papírek nebo vizitka do kadeřnictví.

books image

3. Můžeš prostě jen tak přestat číst nebo dočíst kapitolu?
Většinou mně něco nebo někdo vyruší, ale sama raději dočtu kapitolu nebo nějakou část. Když jsem vytržena ze čtení, musím se pak o kousek (třeba půl stránky) vrátit zpět.

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Raději nejím, určit bych knížku umazala, ale ráda si ke knížce dám kávu nebo čaj - navozuje to atmosféru pohodičky.

5. Posloucháš při čtení hudbu nebo televizi?
Docela často, televize mně ale většinou ruší. Záleží na tom, co je to za knížku, jak těžkým jazykem je napsaná nebo nakolik mně zaujala. Hudba mně neruší, ale většinou si zapnu rádio na nižší hlasitost a nedávám si hudbu do sluchátek, protože to mně většinou ruší (mám tendenci pořád přepínat písničky, sahat na mobil a podobně).

6.Čteš vždy pouze jednu knihu nebo několik naráz?
Většinou několik naráz, třeba jednu do školy a jednu pro sebe. Nebo mám rozečtené dvě a když mám náladu na jednu, čtu tu a potom přejdu k druhé. Vůbec mi to ale neruší, dokážu je od sebe dobře oddělit.

7. Preferuješ čtení doma nebo čteš kdekoliv?
Rozhodně čtení doma, kde mám více klidu. Ale jsem schopná číst i v autobuse, ale tam mně často něco ruší a nedokážu se do knihy tak dobře ponořit (pokud není extra zajímavá).

8. Čteš nahlas nebo ve své mysli?
Nahlas jsem nečetla už hodně dlouho, naposledy na střední, což jsem moc neměla ráda (ačkoliv jsem s tím neměla žádné problémy). Raději si čtu v duchu, nahlas čtu šíleně pomalu.

9. Čteš některé pasáže dopředu nebo přeskakuješ kapitoly?
To jsem dělala kdysi, ale protože jsem si vyspoilerovala pár knížek, tak jsem s tím přestala.

10. Lámeš hřbet nebo se jej snažíš uchovat jako nový?
Samozřejmě se snažím svoje knížky uchovat pěkné tak, jak jsem je koupila (pokud nejsou z knihovny, ty už bývají poničené). Občas mi to paperback nedovoluje, tak se holt trochu ohne, ale nepovažuju to za tragédii. I ohmatané (ne úplně poškozené nebo zničené) knížky mají své kouzlo. Moje oblíbené dětské knihy dostávaly pořádně zabrat a bylo vidět, že je má někdo rád.

11. Píšeš do knih?
Zásadně ne. Ale když si půjčím z knihovny něco do školy, jsem ráda, že jsou podtrhané důležité pasáže, docela to usnadňuje práci.

Komentáře

  1. Máme to celkem dooost stejný :-D Co dost, ale snad úplně. Jediný rozdíl máme v tom, že já u knížek dokážu jíst a hlavně nepiju čaj, no :-D

    OdpovědětVymazat
  2. V něčem jsme si dost podobný :D Akorát já vždycky čtu jen jednu knížku a když si čtu doma, tak potřebuju mít úplný klid :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, to je asi taková ta klasika, kterou provozuje spousta lidí. Já teda kromě toho pouštění něčeho, nedokážu číst, když mi do toho někdo krafe, ani když mi do toho něco hraje. A čtení v dopravních prostředcích je pro mě v pohodě, ale tam jsem na to zvyklá hlavně díky dojíždění do všech škol od šesté třídy a hlavně díky střední, kdy jsem se učila prakticky pouze ve vlaku/autobuse, tak mi to nevadí.

    OdpovědětVymazat
  4. Já čtu z čtečky, takže spoustu bodů mám úplně naopak😁. A teda čtu třeba 5 knih naráz a nejradši čtu v MHD.

    A čaj ke knize je to nejlepší, co existuje. A deka😁. Občas doma sedím na okně a čtu si. A to je paráda. Občas přijde kocour a dělá mi společnost😺.

    Verča ze Ztracena v Praze I KNIŽNÍ SÉRIE NEŽ JSEM TĚ POZNALA I RECENZE

    OdpovědětVymazat
  5. Také si nejraději čtu na posteli, ale mě to naopak v leže vyhovuje :D A co se týče jídla, také to nemám ráda. Přijde mi, že se pak nesoustředím na samotnou knihu :D :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vo väčšine bodov sa zhodujeme :) Mňa napríklad doslova rozčuľuje, keď niekto píše do knihy, ale ako vravíš, pri školských knihách sa to ešte dá odpustiť :D :) Tiež uprednostňujem čítanie doma, musím mať na to svoj kľud :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  7. Skoro u všech otázek bych odpověděla stejně jako ty. Oblíbené místo mám rozhodně na posteli. Co se týče záložek, nejlepší jsou ty provázkové, ale teď jsem dostala jednu takovou speciální od kamarádky a ta je fakt úžasná! A vůbec mi nedělá problém mít rozečtené třeba tři knihy najednou (jedna z nich je většinou do školy). A psát do knihy? No to je smrtelný hřích!

    OdpovědětVymazat
  8. Mně tedy naopak televize v pozadí vůbec nevadí, ale nedokážu se soustředit na čtení, když poblíž hraje hudba. A v poslední době jsem začala hodně poslouchat audioknihy, takže většinou čtu právě v autobuse, když zrovna cestuju :)

    OdpovědětVymazat
  9. taky čtu nejradši v posteli, ale taky rozhodně ne vleže :DD a rozhodně k tomu nemůžu mít puštěnou televizi!!! :D
    a nechápu, jaktože můžete číst víc jak jednu knížku najednou? :D já se vždycky tak potřebuju do příběhu zažrat, že nejsem schopná číst chvíli nic dalšího ani :DDD

    OdpovědětVymazat
  10. Ja sa snažím čítať, keď ležím, ale zakaždým mám pocit, že môj krk a chrbát to neprežijú! A som úplne vinná z toho, že čítam veľa kníh naraz (musím naozaj prestať, neprospieva mi to :D )

    OdpovědětVymazat
  11. Zajímavý článek :). Já teda musím mít svoje záložky, říkala jsem si, kolik jich mám a ejhle - zakládám papírem, ale dnes budu mít nový dvě, tak mi to bude snad stačit. Já jsem dříve četla jen jednu knihu (nebo jednu plus třeba do školy, ale více ne), teď mám rozečtených fakt hodně. Nejen protože mám dva domovy, ale občas mám chuť na krimi a občas na zamilovanou a pak je tu hodně knih s osobním rozvojem. A pak čtu v leže :D ale občas si taky sednu, tak jak ty :) a čajíček fakt navozuje větší pohodu, ale to už většinou nedělám, jsem ráda, když se můžu hned vrhnout na knihu - nemám tolik volného času momentálně.

    OdpovědětVymazat
  12. Máme toho hodně společného, ale mě by i ta hudba rušila. Hrozně moc ráda si ji broukám a to pak ztrácím koncentraci. Bohatě mi stačí, když mi něco otravného hraje v hlavě, to už se pak na čtení nesoustředím vůbec. :D
    Poslední dobou se snažím trénovat čtení nahlas, protože v mluvené řeči strašně zadrhávám, tak si chci alespoň nějak cvičit artikulaci. V práci říkám jenom takové nacvičené fráze, tam už člověk nic moc nezlepší.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl