Zkoušky 3. semestru a podobně...


Už jsem (opět) měsíc nenapsala. I když mám docela dost nápadů a článků v zásobě, vysvětlím to prostým "nebyl čas".  Vlezlo do toho to, co každého půl roku - zkoušky. Tentokrát jsem byla ohledně organizace a učení víceméně chytřejší než minulé 2 zkouškové období, přeci jenom už jsem ve 2. ročníku a něco mám za sebou.

Ve 3. semestru mně čekalo 6 zkoušek a  5 zápočtů, čili zakončení 11 různých předmětů. Nevím, jak to máte u vás, vy, co studujete nebo jste studovali na VŠ, u nás není z 1 předmětu zápočet a poté zkouška, ovšem občas se objeví nějaká podmínka připuštění ke zkoušce, např. docházka nebo odevzdaná seminárka, někdy ale stačí jen zápočet. Většinou se u zkoušek nebo zápočtů snažím chodit na jedny z prvních termínů. Zvládla jsem 3 předtermíny, ačkoliv měly být původně 4, ale chytila se mě zákeřná rýmička, takže jsem si to raději přesunula, abych tam nechodila zbytečně (v takovém stavu jsem se nebyla schopná učit). 

Největší strach jsme s kamarádkou měly z předmětu jménem Klasické tradice II, kde se mimo dalších antických tradic probírá i všemi oblíbená latina. Řeknu vám, naučit se během 2 semestrů gramatiku snad celé latiny, s tím, že máte 1 hodinu semináře týdne + úkoly na doma, není nic jednoduchého. Naštěstí se závěrečná zkouška skládala z překladu z latiny do češtiny, což je ta lepší varianta (obráceně je to těžší). Překládaly jsme společnými silami texty z hodin a z domácích úkolů, co kdyby je tam vyučující dal... Správně, byl tam úplně nový text, takže jsme se jim musely prokousávat samy. To, že jsme se učily společně mi hodně pomohlo, asi to budu praktikovat častěji. Až mě překvapilo, že jsem v test dostala 7 z 10 bodů (minimum bylo 4). Ještě jsem na tento předmět psala seminárku, u které mně vyděsilo, jak moc překlepů jsem tam měla. Jo, posílala jsem ji na poslední chvíli. Opravdu mě hanba fackovala. 

Další vtipnou zkouškou byla Etika, kdy některé zkoušel vyučující na chodbě před kabinetem, což trochu uvolnilo atmosféru, ale na druhou stranu není úplně příjemné, když všichni okolo slyší každé vaše slovo. Nakonec vzal nás, co jsme byli až na konci, do kabinetu, ale známkoval hodně mírně. Sice jsem neřekla přesně to, co chtěl, ale jelikož se umí dobře ptát, nakonec jsem to vymyslela na jedničku.

Na obrázku může být: jeden člověk nebo víc lidí a text

Sestavovat si rozvrh je peklo vždycky. Ani potřetí to nebyl žádný med. Někteří spolužáci (z jiného kombinace oborů než mám já) si stěžovali, že se jim kryjí předměty (škola se rozhodla nedodržovat oborové půldny), tudíž nemůžou na všechny docházet (chápu, že argument, že přednášky nejsou povinné neberou - když už do té školy chodím, chci chodit na všechny), proto se 1 přednáška a 1 seminář přesunul na středu a já z toho vyšla tak, že mám volný čtvrtek a téměř i pátek, kdybych se dostala na seminář z jednoho předmětu v sudý týden. Žádné hodiny od sedmi ráno ani "večerní směny" (tedy, až na jednu tříhodinovou přednášku do 20:10), žádné 4 hodinové pauzy, zkrátka radost pohledět. Zatím nejkrásnější rozvrh na této planetě!

Proboha, jak já se těším na těch 19 dní prázdnin! Konečně můžu přečíst všechny knížky, které jsem dostala k Vánocům, a ještě i ty, které jsem si koupila na podzim (celkem 6), načerpat síly fyzické i psychické do 4. semestru, který bude velmi nabitý.

zdroj obrázků: Facebook PedF UK a WeHeartIt

Komentáře

  1. Tak to ti to letos skutečně vyšlo krásně, já válčila se zkouškami i s rozvrhem a ani s jedním jsem nedopadla nijak slavně. :-D Ty prázdniny ti závidím, já už v pondělí nastupuju, a to mi teď v týdnu zkouškové skončilo. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Som taká radá, že sa ma teraz skúšky netýkajú :) ale trochu závidím tie prázdniny ... každopádne pekný článok :)

    OdpovědětVymazat
  3. Gratuluju ke zkouškám, já jich tentokrát měla méně, než v minulém semestru, ale o to byly těžší. Sestavování rozvrhu je peklo, to máš teda pravdu :D

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  4. Tak gratuluju ke zkouškám i k rozvrhu :-D mě nakonec vyšel rozvrh tak, že tam budu v podstatě jen dva dny v týdnu (ale zase teda musim psát BP a udělat si otázky ke státnicím) :-D... kamarádka měla letos taky latinu (je taky ve druháku) a měla z toho stejnej strach (ale dala to!)
    s knížkama jsem taky hned po zkouškách začala:) a zatím úspěšně snižuju tu hromádku, která se mi tu během semestru a vánoc nakupila! napíšeš článek, jaký knížky čteš? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky :) to je hezké, 2 dny v týdnu, to by se mi líbilo :D Určitě budu psát na knížky postupně recenze, budu psát někdy v budoucnu zimní oblíbence, kde se asi taky něco objeví a jinak mám ještě profil na Databázi knih (jsem tam pod stejným jménem jako na blogu) :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl