Francie, Belgie a Lucembursko 2018

Katedra dějin a didaktiky dějepisu jako každý rok pořádá exkurzi pro studenty, což je povinně volitelný předmět za 2 kredity. Každý si vybere asi ze 6 nabízených exkurzí tu, kterou chce (nebo kam se ještě vejde) a odjede se spolužáky a profesory na 5-7 dní do Čech nebo zahraničí. Letos byl největší zájem o exkurzi do Francie, Belgie a Lucemburska na 8 dní včetně cesty. Bydleli jsme přímo ve městě Verdun v kempu v docela luxusních chatičkách pro 6 lidí. Pro mně to byla první exkurze (jdu teprve do druháku), nevěděla jsem, co od toho čekat, ale těšila jsem se a moje očekávání to splnilo. Jely se mnou 2 kamarádky, za což jsem byla ráda, protože jsem tam nebyla úplně sama a s dalšími jsem se seznámila. 

Program byl neskutečně nabitý, každý den jsme vyráželi v 8 hodin a zhruba v 8 večer jsme se vraceli, uvařili jsme si večeři, popili víno a šli spát. Od čtvrtka jsme byli všichni hrozně unavený a v autobuse usínal snad každý. Okolo půl 12 (po 10 hodinách cesty) v sobotu jsme se vrátili do Prahy a jsem docela ráda, že už jsem doma, i když to byla bezvadný. Slyšela jsem nějaké drby že příští rok by se snad mohlo jet na Sicílii. To je další místo, které mně neskutečně láká. Fotila jsem hodně (dokonce máme i soutěž o nejhezčí fotografie), kolem 200 fotek, vybrala jsem jenom ty nejhezčí a nejdůležitější - asi vás moc nezajímá 10. katedrála, kterou jsme navštívili. Koneckonců, mně taky ne :D


katedrála v Metách


památník obětem 1. světové války ve Verdunu


pevnost Fort de Fermont







katedrála v Remeši







univerzita Belval v Lucembursku - představovali nám svoje studijní programy, zaujal mně jeden s názvem digital history, kde se studenti snaží propojit moderní technologie a historii např. skenováním pramenů a tvořením internetových databází. 

krásná, supermoderní budova postavená snad včera - na tak malý stát opravdu neuvěřitelné (ale když máte prachy...)


potom už jsme přejeli do hlavního města Lucemburska - Lucemburku.

je to nádherné město, ráda bych se tam znovu někdy podívala, protože je tam spoustu věcí, které jsem ještě neviděla.

 zajímavé je to, že většina města je pokrytá wifi sítí eduroam, což je mezinárodní síť pro studenty vysokých škol, takže pokud jste vysokoškoláci, nemusíte plýtvat daty.




hrob Jana Lucemburského - tak trochu zastrčený v rohu, málem jsme ho přehlédli.






s Belgií je to takové... ano, byli jsme tam, nemůžeme říct, že ne, ale jenom 1 odpoledne v 1 klášteru, který byl ale nádherný.









nemohli jsme si nekoupit víno, bez toho by to ve Francii nešlo, ovšem ne ve vinotéce, ale v supermarketu - nejsme tak bohatí.

já jsem za svůj pobyt vypila jen 2 lahve, ale na některých chatkách to šlo do desítek.

zrovna toto víno bylo výborné, i když kvalitou nepatří mezi to nej - ale já nejsem znalec, tak mi to nevadí.

poslední noc jsem to ale s vínem trochu přehnala a bylo mi poprvé v životě zle po alkoholu.





není nad roztomilé kavárničky se zajímavými obrazy (Charleville)






hrad Sedan - jelikož jsme přijeli přesně v 5 odpoledne, zavřeli nám před nosem, ale profesor tvrdil, že tam stejně nic zajímavého není (pro tentokrát mu budeme věřit).


město Verdun






 a poslední den město Nancy a opět jedna roztomilá kavárnička





Navštívila jsem hned 3 nové země a byla jsem nadšená. Určitě se chci ještě někdy vrátit do zemí Beneluxu (v Holandsku jsem byla před 5 lety) a Francie je taky krásná a je strašně moc míst, na které bych se ještě chtěla podívat.


Komentáře

  1. Veľmi pekné fotky a super článok! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný to tam je :O Hezké fotky! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Veľmi pekné fotky, vidno, že sa ti tam páčilo, lebo si veľa fotila. :) Ja som tieto školské výlety nikdy nemala rada, a snažila som sa im vždy čo najviac vyhnúť, ale je super, že ty si si to užila a tešila sa na to, tak to má byť. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není vůbec školní výlet, ale povinný předmět, takže to vůbec není jako dovolená, naopak to bylo velmi náročné, 12 hodin denně prohlížení památek a student naší katedry se tomu nevyhne, pokud chce dostudovat :) člověk k tomu může přistoupit jako k nutnosti nebo ze situace vytáhnout to nejlepší, ale to se dá vztáhnout na celé studium, že.

      Vymazat
  4. Páni takové exkurze chci taky! Ještě i za kredity! Muselo to být fajn:) Já dějiny moc nemusím, ale když už ty stavby vidím, jsem nadšená :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ten klášter v Belgii vypadá moc dobře. :) Mám ráda exkurze, člověk se podívá na místa, kam by se sám třeba nikdy nepodíval ;). Ale taky vím, že to občas bývá náročné - vnímat pořád ty informace, co se vám tam snaží do těch hlav nacpat - kor když se učitelé snaží do toho dne nacpat, co nejvíce míst :/ :D.

    OdpovědětVymazat
  6. Jé, to se máš, kdyby něco takového pořádala i naše škola! Nejvíc mě zaujal belgický klášter... a pak kavárničky, jsem holt milovnice kávy :D

    OdpovědětVymazat
  7. Thank you,it is good material to read this post increases my knowledge. What a wonderful piece of information. Admiring the time and effort you put into your blog and detailed information you offer.
    vex 3
    fnaf

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl