Slovensko 2018

Každý rok jezdíme s rodiči někam na dovolenou. Čechy nebo zahraničí, podle toho, jak se zrovna rozhodneme. Minulý rok jsme nikde nebyli a jet na Slovensko byl vlastně můj nápad. Rodiče chtěli zůstat v Čechách, ale já zase do zahraničí, takže Slovensko byl takový kompromis. 





Bydleli jsme v jednom rodinném penzionu v Piešťanech, což je nedaleko českých hranic. Cesta nám sice trvala celý den, ale s přestávkami se to dalo zvládnout. Piešťany jsou lázeňské město, takže pro turisty jako stvořené.






Každý ráno seděla přede dveřmi penzionu kočka majitelů, mňoukala a dožadovala se pozornosti, ale moc dobře věděla, že nesmí přes práh.


Druhý den jsme byli na termálním koupališti Eva, kde je kromě běžného bazénu i jeden s teplejší vodou, která má až 38°C, což je na horké dny opravdu hodně. Ale bylo to tam super, spoustu stínu pod stromem, něco k jídlu, pití...




Další den jsme byli na hradě Beckov, kde byla i show se cvičenými dravci a sovami. Měli tam ale i další zvířata. 








Další byl na řadě hrad Červený kameň a Smolenický zámek.







Nebyla by to pořádná dovolená, kdyby mně první večer nepokousali komáři a fleky mi zůstali ještě do teď ;)


V blízkosti je taky hrad Čachtice, na kterém jistou dobu pobývala i známá Alžběta Báthoryová. 





Předposlední den jsme vyrazili na plavbu lodí po řece Váh. Odpoledne jsme šli opět na koupaliště. Poslední den jsem se vzbudila s příšernou nudlí u nosu a bolestí v krku, což jsem si dovezla i domů. Takže poslední den jsem proležela na penzionu a rodiče šli výletit sami. 



Cesta domů byla dlouhá a únavná. Teď se budu s kapesníkem u nosu učit, abych koncem srpna zvládla svoji poslední zkoušku. 


Komentáře

  1. Až na ten poslední den, to vypadá na skvěle užitou dovolenou na Slovensku! :)
    Tu kočku bych asi nevydržela nevzít dovnitř, kdyby takhle smutně koukala. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Som veľmi rada, že sa ti na Slovensku v Piešťanoch páčilo, je tam naozaj veľmi pekne. :) Prajem veľa šťastia s poslednou skúškou. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hrozně ráda bych také jela na Slovensko, byla jsem tam naposledy jako malá a tenkrát jsem si to tam hrozně užila. Držím pěsti, ať se ti podaří ta poslední zkouška. :)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá jako super dovolená, když si tedy odmyslím tu nudli u nosu a bolest v krku, ale tak hlavní je, že to přišlo až poslední den. :-) Jinak s těmi kousanci jsi na tom jak já, já jsem alergik, takže přesně fleky a svědí to a hrůza. :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Jéj, na Červenom kameni a Smolenickom zámku som bola aj ja. :) A v Piešťanoch nie, aj keď bývam na Slovensku. Fotky sú veľmi pekné, chválim za výber jedla na všetkých fotkách. Mňam. Inak tie štípance máš riadne, takto reaguješ na štípance od komárov? :o Mrzí ma, že si ku koncu ochorela, držím palce u skúšky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne vždycky jsou takové, ani nevím, jestli to byl komár nebo nějaká muška, ale jednou, když jsem byla malá, se mi nějaký štípanec zanítil a měla jsem v tom i hnis, naštěstí si to už nepamatuju :D Ale v létě je mám vždycky, když se obléknu od hlavy až k patě, klidně mám štípanec na spánku :D

      Vymazat
  6. Slovensko je fajn, ale nejraději tam jezdím do Tater :) Ty jo, ty štípance jsou neuvěřitelné, takhle mě snad komár ještě v životě nepokousal :-O

    OdpovědětVymazat
  7. Já si teď nemůžu vzpomenout jestli jsem tam náhodou jako mála nebyla s rodiči, ale pokud jo, tak to bylo v zimě, protože termály bychom určitě v takovýhle vedrech nezvládli. Jinak to tam vypadá moc zajímavě poblíž takové skvosty jako Čachtice, mám ráda tavkovýhle různý ruiny a zbytky něčeho, můžeš víc propouštět uzdu svý fantazii a celkově, to působí takovou krásnou volností a závanem minulosti.
    Věřím, že až na ty fleky od komárů, to byl skvělý zážitek ♥
    Držím palce u zkoušky! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Letos jsem byla dvakrát na Slovensku :) je tam krásně jako skoro všude, když vyrazíš poznávat nové kraje :). Máš moc krásné fotky, hodně mě zaujaly ty zříceniny hradů :). A to jídlo - zeleninka! :D Ty jo, ale ty štípance... :D

    OdpovědětVymazat
  9. Slovensko bych chtěla určitě procestovat víc!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl