11 záludných otázek pro knihomola


Tento tag jsem našla u TheMellory na blogu Srdce Knih a jelikož se mi zalíbil, zkusila jsem si na otázky týkající se knih a knihomolství odpovědět sama.

1. Ve svém složce "chystám se číst" máš okolo 20 000 knih. Jak se rozhodneš, do které se pustíš?
To bude těžké! Buď se rozhodnu podle nálady - jestli chci oddychovku, fantasy nebo něco psychologického - nebo při takovém množství budu nejspíš losovat :D

2. Jsi v polovině knihy a nelíbí se ti. Budeš v ní pokračovat nebo skončíš?
Záleží kolik zbývá stran do konce. Pokud je to opravdu hodně a ještě k tomu mě nebaví, odložím ji. Na světě je hodně skvělých knih a nemá smysl ztrácet čas se špatnými.

3. Blíží se konec roku a ty jsi daleko od splnění své čtecí výzvy. Pokusíš se ji stihnout, pokud ano, jak?
Rozhodně nebudu nic lámat přes koleno. Budu nejspíš pokračovat tak, že stihnu ještě pár knih, ale nebudu nijak násilně zvyšovat své čtecí tempo, nakonec je to jen výzva, ne soutěž. Třeba se podaří příští rok.

4. Obálky série, kterou miluješ, se k sobě moc nehodí. Jak se s tím vyrovnáš?
Já se s tím vyrovnám v pohodě, ale jak s tím může žít ten grafik?! Ne vážně, je mi to celkem jedno, sice mám docela smysl pro estetiku, ale většinou si knihy pujčuju z knihovny a doma nemám ani jednu komplení sérii, takže mi spíš bude vrtat v hlavě, co tím chtělo nakladatelství říci...

5. Všichni milují knihu, kterou ty opravdu nemáš ráda. S kým probereš své rozjitřené pocity?
Přemýšlím, jestli taková kniha vůbec je... Možná jedna ano. Každopádně o tom určitě napíšu na blogu a na Databáziknih a budu doufat, že se někdo chytne!

6. Na veřejnosti čteš knihu a víš, že nemáš daleko k pláči. Co uděláš?
Asi přestanu číst?

7. Právě vyšlo pokračování série, kterou miluješ, ale zapomněla jsi, co se dělo v předchozím dílu. Dáš si jeho re-reading? Skočíš na pokračování? Najdeš si informace o předchozím dílu na Goodreads? Frustrovaně se zhroutíš?
Ani nevím, kolikrát se mi to stalo. Je to opravdu frustrující. Najdu si nejspíš nějaké informace, případně recenze se spoilerama, kterých je na internetu stále hodně. Na re-reading nejspíš nebude čas, takže budu doufat, že se časem nějak zorientuji :D

8. Nikomu, ale opravdu nikomu, nechceš půjčit své knihy. Jak tazatele odmítneš?
Opravdu nikomu své knihy nepujčuju od té doby, co se mi jedna vrátila ošklivě zohybaná. I když to je paperback, vypadá opravdu ošklivě a byla jsem dost naštvaná! Asi bych prostě řekla promiň, já knížky nepůjčuju. Máme knihovny, že?

9. Za měsíc jsi začala číst a pak odložila už 5 pět. Jak se dostaneš ze svého čtecího záseku?
Dám si chvilku pauzu a až budu chtít zase něco číst, vezmu si novou knihu a budu doufat, že mně tentokrát chytne, případně budu proces opakovat, dokud systém opět nenaskočí. 

10. Vychází spousta nových knih, které si toužíš přečíst. Kolik z nich si doopravdy koupíš?
Upřímně, možná tak jednu, dvě. Spíš využívám služeb knihovny.

11. Jak dlouho necháš knihy, na které ses šíleně těšila, ležet na poličce, než se do nich pustíš?
Můj rekord už je 2 roky a 4 měsíce. Vážně, tak jsem si jednou koupila knihu, pořád na ní nebyl čas, už si ji přečetla i mamka a pořád se na ní nedostalo. Kdyby se hodila do čtenářské výzvy, možná by na ní došlo dříve. Jsem mistr odkládání. 

Komentáře

  1. Zaujímavé otázky. Na niektoré si odpovedala naozaj brilantne, niektoré odpovede by ani mňa nenapadli a musela by som dlho premýšľať. Tiež využívam v poslednom čase len knižnicu, predtým som si knihy stále kupovala. Dnes nechápem prečo som do knižnice nezašla už skôr. Je tam kopu skvelých kníh, a aj nových...

    OdpovědětVymazat
  2. Já se s tím vyrovnám v pohodě, ale jak s tím může žít ten grafik?!... Nevím proč, ale tahle věta mě totálně dostala :D Jinak proč přestat číst, když mě kniha dovádí k pláči? Číst na veřejnosti, přestože se u té knihy nahlas směju, mi problém nedělá, takže ani naopak. A s tím, že nová kniha leží dlooooouho na poličce, to taky znám. Hlavně proto, že knížky nakupuju dost impulzivně a nikdy po jedné. Takže třeba jednou dvakrát za půl roku přijdu z knihkupectví s x tituly (nesnáším knihovny - protože ty knížky nejsou moje a nemůžu si je nechat, já nedokážu číst knížky, který si nemůžu nechat... nebo dokážu, ale je mi to líto :D) a než se ke všem dostanu, uběhnout měsíce nebo i rok. Se nedá nic dělat. Nemám ráda takové to hltání knížek "do výzvy", radši si čtu podle sebe, v jednu chvíli jednu denně, v jinou chvíli pár kapitol za čtrnáct dní, než abych je polykala kvůli nějakému prohlášení, že jich přečtu tolik a tolik tehdy a tehdy a nic z toho. Už jen to, že jsem si kdysi zvykla každý nový film důkladně poznamenat a recenzovat jsem si znechutila sledování filmů a když je to jeden za měsíc, jsem ráda. Těžko se pak z toho dostává a člověk se doslova musí učit si to nezávazně užít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej. Za minulý semestr jsem přečetla do školy asi 13 knih a z beletrie asi tak 2 nebo 3, protože jsem na to neměla vůbec chuť, to bych pořád jenom četla a to taky není nic pro mně :D
      Smát se u knihy klidně můžu, ale nevím jak ty, já když brečím, jsem hrozně červená a teče mi nudle, takže bych se pak musela někde uklidňovat bez toho, aby se mně kolemjdoucí vyptávali, co se mi stalo :D

      Vymazat
    2. Aha, to já ne. Jako jo, když brečím jako... hm... opravdu emotivně - ze vzteku, nahlas, bolestí nebo tak, jsem taky hrozně červená a vypadám hrozně, ale když "brečím" kvůli dojemné/smutné knížce nebo filmu, tak mi jenom tečou slzy, možná mi trochu zčervená nos a vysmrkat se není od věci, ale moc pozornosti bych asi nepřitáhla a když bych před sebou navíc měla knížku, asi by se nikdo nepozastavoval :D

      Vymazat
  3. Dost zajímavé otázky a i dost záludné, ale nevím čím to je, ale v hodně věcech bych odpověděla skoro stejně :-).

    Jinak takový styl článků u tebe mám velmi ráda, odpovídáš zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý tag, zkusila jsem si sama pro sebe odpovědět na některé otázky a docela sranda. :-D Jinak mistr v odkládání jsem taky, to je na tom nejhorší.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky spíše chodím do knihovny, za knížky bych jinak hodně utratila, ale občas je to fajn. Jsem strašně ráda, když od někoho dostanu knížku dárkem :).

    www.maly-kousek-nebe.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý řetězák :). Také si moc knihy nekupuji, chodím do knihoven :). Jo! Nechápu, jak se k těm knihám někdo může chovat tak hrozně :(. Půjčuji jen kamarádkám, u kterých vím, že se vrátí v pořádku. Mám ke knížkám dost kladný vztah a když jsem ji půjčila své hodně dobré kamarádce, tak jsem docela čuměla...zrovna ona se k ní nechovala úplně špatně - jen si ji dávala do tašky a vozila do práce, ale i tak je dost odřená atak :( pak mám dvě knihy z HP, které jsou poškozené mnohem víc a za to mohou mladší sourozenci. Jedna kamarádka mi to vrátila, omluvila se, dala mi čokoládu a že mi koupí novou, jestli chci. Ta druhá holka mi to vrátila jakoby se nic nestalo :(.

    OdpovědětVymazat
  7. A pak ještě kam ty knihy jenom dám... já jim už uvolnila i kousek místa v šatníku. :D
    Jinak mám naštěstí poloviční starosti, protože výzvy žádné neplním a když mě kniha náhodou zrovna nebaví, tak si prostě řeknu, že ještě nepřišel její čas. :D Jak říká má drahá babička, se kterou probírám většinu těchto knihomolských problémů, knihy na tebe počkají. :)

    OdpovědětVymazat
  8. tak ja keby som mala 20000 kniziek na precitanie, tak cely zoznam zahodim a poziciam si prvu knihu, na ktoru si spomeniem, ze mozno bola v tom zozname :D
    tvoja odpoved k splneniu citatelskej vyzvy sa mi paci. tiez by som nic nesilila. lebo potom z toho clovek nema taky dobry zazitok. ako pises, nie je to sutaz.
    s tvojou odpovedou na otazku 6 ale zas vobec nesuhlasim. mne nerobi problem rozplakat sa na verejnosti kvoli knizke :D
    tiez si knizky poziciavam radsej z kniznice. niekedy si dokonca hovorim, ze by som najradsej kupila do kniznice knihu, ktoru si chcem precitat (a nie je pravdepodobne, ze ju budu mat), aby som ju nemusela mat u seba na policke a nemusel na nu padat prach. v poslednom case som si preto celkom zacala kupovat viac elektronicke knihy ako tie fyzicke.
    tiez sa mi obcas stane, ze si nejaku knizku kupim alebo dostanem na Vianoce/narodeniny taku, co som velmi chcela, a potom sa ku nej dost dlho nedokazem dostat. ale zas 2 roky to tusim zatial nikdy neboli. len par mesiacov :D
    inak super otazky, nebude vadit, ak ich zodpoviem na svojom blogu? samozrejme s odkazom na ten tvoj :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl