Debata prezidentských kandidátů

Když jsem teda teď poblíž Prahy, mám možnost zúčasnit se mnohem většího počtu akcí než v našem zapadákově na severním pólu. A tak jsme se s novou kámoškou ze školy domluvily, že vyrazíme na debatu prezidentských kandidátů, která se konala ve středu 8. 11. na Právnické fakultě v Praze.

Málo místa pro (méně) důležité obecenstvo
Spolek, který akci organizoval, sliboval až 800 míst. Vydedukovala jsem z toho, že k sezení. Nechápejte mně špatně, já už na Právnické byla, na dni otevřených dveří, ale tehdy mi ta aula připadala opravdu obrovská. Po příchodu jsme ale zjistila, že je docela mrňavá. I ten peďák je větší! Už 50 minut před začátkem jsme se mačkali s dalšími lidmi u dveří, ale stejně se na nás nedostala ani poslední židlička. Nevadí. Stáli jsme na straně u stolu, který byl sice rezervovaný, ale nikdo si k němu nesedl, takže jsem tak nějak poposedávala na stole. Proč ne.


Zbývalo půl hodiny do začátku. Lidi se hemžili, to nebylo až tak zajímavé, teda dokud nepřišel Babiš. Seběhli se k němu chlápci s kamerama a všichni se na něj otáčeli. Ale poté se hlavní atrakcí stali kandidáti na prezidenta, kteří se tak nějak z čistajasna objevili na stupínku (nazývejte to jak chcete). Zůstala jedna prázdná židle pro Zemana. Pořadatelé nechali u jeho místa, trochu provokativně, cedulku s jeho jménem.

Sousedovic malý Mirek a další
Možná přijde i kouzelník! Pardon, chci říct Topolánek. Kandidaturu oznámil asi 2 dny předtím, což mně celkem překvapilo (ani jsem nevěděla, že ještě žije). Další kandidáty možná znáte. Drahoš a Horáček patří mezi ty výraznější, ostatní jsou podle mého názoru příliš neznámí na to, aby měli šanci. 

Slečna moderátorka pokládala zajímavý otázky na tělo. Další z kandidátů je Hannig, kterého jsem taky neznala. Moderátorka mu položila otázku, proč si myslí, že se dostane na post prezidenta, když už kandiduje od r. 2002 do poslanecké sněmovny a senátu a ještě se tam nedostal. To ho asi vykolejilo a ani nebyl schopný na to odpovědět. I internetové hlasování, které probíhalo během debaty, se shodlo na tom, že jde o neméně sympatického kandidáta. Mluvil hodně z cesty, nestále mlel o minulosti, která s tím téměř nesouvisela, nebyl schopný vysvětlit, proč by se ,,vrátil před Lisabonskou smlouvu" i když ji nechce zrušit (má snad stroj času?).

Závěrem
Do debaty jsem byla přesvědčená o tom, že nejsympatičtější mi je Drahoš a tak to i zůstalo. Horáček taky není špatný kandidát a šanci by měl, ovšem teď mi přišlo, že byl takový pomatený a občas blekotal. Samozřejmě, že když došlo na dotazy, zeptala se nějaká holka na něco debilního, co nepochopil ani profesor. Jinak to ale bylo skvělý, jsem ráda, že jsem tam přišla a udělala jsem si sama názor na (snad) jednoho z příštích prezidentů.


Komentáře

  1. Ani jsem nevěděla, že ještě žije. To mě dostalo :D Ale určitě zajímavá zkušenost, vidět je naživo, reagovat bezprostředně a "cítit" atmosféru, jakou ta reakce vyvolává, asi stojí za to. Já tu možnost nemám a nevím, jestli bych ji využila, i kdybych ji měla, ale zajímavé to asi bude.

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem ani nevěděla že Topolánek žije, neslyšela jsem o něm sakra dlouho.

    Jsem ráda, že aspoň trošku začali kandidovat normální lidé než ty předchozí ala Avatar a Zeman:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Avatar by byl náhodou nejvtipnější prezident na planetě, ne? :D Jinak mi nepřišel špatnej :D

      Zeman ale kandiduje stejně a podle všeho má pořád dost fanoušků :D

      Vymazat
  3. Tak s tím místem, to bych brala hodně negativně :D. Hmmm já ani nevím, kdo je Horáček :D (možná kdybych ho viděla na fotce, tak si řeknu "aha, tenhle").
    Myslím si, že je to fajn zkušenost. Vidět je naživo, ti utvoří další názor (nebo potvrdí ten předchozí).

    OdpovědětVymazat
  4. Mě zatím zaujal Drahoš taky :), ale určitě to byla zajímavá debata, protože já jsem nikde na takové ještě nebyla:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl