Sněží, sněží

Výsledek obrázku pro john green sněží sněží

Sněží, sněží
John Green, Lauren Myracle, Maureen Johnson
vyšlo v ČR: 2015

oficiální anotace:
Sníh o Vánocích je hezká věc, ale čeho je moc, toho je příliš. Taková sněhová bouře umí zamíchat i těmi nejlepšími plány - a když k tomu ještě připočtete čtrnáct roztleskávaček, jedno miniprase a keramickou vesničku pro elfy, bylo by na rozpletení všech těch zmatků v městečku Gracetown skoro zapotřebí nějakého anděla! Tři vánoční příběhy o tom, že ne vždycky je to, oč stojíte, taky to pravé...

Knihu obsahující tři povídky v vánoční tématikou jsem si pořídila jak jinak než k Vánocům. Na toho období se právě nejvíce hodí!


Zasněžený expres od Maureen Johnson je první povídka, ve které se setkáváme s dívkou jménem Jubilee. Chce trávit Vánoce se svým klukem Noahem, jenže její rodiče byli zatčeni při prodeji jednoho z kousků vánoční vesničky Flobie, kterou už léta sbírají. Jubilee je posazena do vlaku, který jede na Floridu k jejím prarodičům. Je rozladěná z toho, že nemůže strávit Vánoce s Noahem. Jenže vlak zastaví v nedalekém městě kvůli sněhové bouři. Naštěstí je poblíž Waffle House, kde čeká její zachránce... Upřímě, tohle byla nejhorší povídka z celé knížky. Já vím, že nezačínám zrovna dobře, ale nějak nemůžu najít moc věcí, které by se mi na ní líbily. Zdála se mi strašně naivní, přitažená za vlasy a přehnaná. Je mi jasné, že taková zasněná atmosféra k Vánocům patří, ale tohle bylo trochu moc. Měla být asi vtipná, ale autorce se to nějak zoufale nedařilo - alespoň mě to tak přišlo. Velmi se mi ale líbily postavy, které tu byly vykreslené. Noah byl hrozný debil, když to takhle řeknu a Stuart zlatíčko. Jubilee mi přišla symptická. Jinak ale povídka byla dost podivná. 2/5

snow, winter, and christmas image

Ve druhé povídce jménem Vánoční zázrak nás John Green seznamuje s Tobinem a jeho kamarády JP a Vévodou. Jen tak na vysvětlenou, Vévoda je ve skutečnosti holka jménem Angie, jen před pár lety dostala kvůli příhodě v obchodě Vévoda a vévodkyně tuto přezdívku. Tobinovi rodiče nedorazí na Štědrý den domů, protože jim to překazila sněhová bouře. Tobin a jeho kamarádi mají v plánu zůstat doma, ale když zavolá jejich další kamarád Don-Keun, který pracuje ve Waffle House, že má kolem sebe spoustu krásných roztleskávaček, jejichž vlak uvízl ve sněhové bouři, neváhají a vyráží na cestu. Musí si ale pospíšit aby stihli k Waffle House dojet jako první - když je předběhnou bráchové Tommy a Timmy, zaberou jim parkovací místo a bude pozdě. Vévodě se tento plán moc nezamlouvá, ale nakonec vyrážejí... Dobře, tohle byla už trochu lepší povídka, ale moc mě nebavila. Nakonec se z ní vyklubal hezký, romantický příběh, ale první polovina byla docela nudná. Čekala jsem, že John Green z toho dokáže vytlouct více, ale asi jsem měla moc vysoké očekávaní. Líbila se mi akční scéna, kdy sjížděli na igelitu od Twisteru svah k Waffle House a postava Vévody-Angie. Jinak ale průměr. 3/5

Poslední povídka, Archanděl prasátek od Lauren Myracle se mi líbila nejvíce. Addie prožívá těžké období. Rozešla se se svým klukem Jebem, kterého ale stále miluje, kvůli jedné příhodě na oslavě kluka ze školy jménem Charlie. Mimoto si nechala ostříhat vlasy a obarvit je na růžovo. Kamarádky se jí snaží podržet, ale Addie je stále smutná. Mimoto slíbí kamarádce Tegan, že vyzvedne její miniprasátko, které si "objednala", ve zverimexu, které je naprosti Starbucks, kde Addie pracuje. V zápalu práce se jí to ale moc nevyvede. Protivný kluk ze školy, Nathan, který ve zverimexu pracuje, jí oznámí, že někdo už si prasátko koupil... Tato povídka mi přišla nejzábavnější a nejméně ujetá. Addie byla pěkně sebestředná, to ano, ale na konci jsem byla ráda, že i ona našla svoje štěstí. Příběhy se krásně prolínaly a líbilo se mi, jak se na konci všichni hrdinové sešli ve Starbucks. 4/5

Od takto vychvalované knihy jsem čekala asi až moc velkou bombu. Příběhy opravdu odrážejí Vánoce - praštěné, sladce naivní a předvídatelné, ale přece jen milé. Myslím, že na čtení o Vánocích (+/- měsíc) se úplně hodí.

3/5

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl