Rain man

Výsledek obrázku pro rain man

Rain Man
USA
drama, 1988

Charliemu v životě nic nechybí. Je mladý, bohatý a dost sebevědomí... jenže jeho otec právě zemřel. V ten moment se dozvídá, že má staršího bratra Raymonda, který je autista a žije v ústavu v Cincinatti. Raymond zdědil po bohatém otci většinu jeho majetku a Charlie je rozčilený, že nedostal vše. Bere tedy Raymonda na výlet (přesněji řečeno unese ho z ústavu) pod záminkou, že se pokusí jeho peníze získat. Potřebuje se co nejdříve dostat zpátky domů, ale Raymond odmítá sednout do letadla. Argumentem jsou různé dopravní nehody, které se za poslední léta staly. Raymond, ačkoliv se neorientuje v běžném světě, si pamatuje neskutečné množství dat, čísel a jmen. Charlie, Raymond a Charlieho přítelkyně se tedy vydávají na menší výlet. Raymond svými zvyky Charlieho pěkně vytáčí, ale zároveň mu dává možnost podívat se na svět z jiného úhlu. Nakonec se sblíží víc než by si Charlie kdy připustil.

Film mě zaujal už jen svým námětem a popisem. Když jsem ho sledovala, opravdu jsem se od něj nemohla odtrhnout. Hodně mě zaujal herecký výkon Dustina Hoffmana, který hrál autistu Raymonda. Film je místy vtipný, ale celá jeho atmosféra je spíše smutná a nahořklá. Je úžasné, jaký udělal za celý film pokrok. A Charlie také. Ani v druhé půlce filmu jsem neměla tušení, jak skončí. Nejdřív jsem si myslela, že hodně tragicky, ale to by z filmu udělalo asi pěknou frašku. Film se mi hodně líbil a nevylučuju, že se na něj někdy podívám znovu.

4,5/5

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl