Po strništi bos

Výsledek obrázku pro po strništi bos plakát

Po strništi bos
2017
ČR
komedie, rodinný

Film Jana Svěráka podle knihy Zdeňka Svěráka dějově předchází filmu Obecná škola. Odehrává se za Protektorátu, kdy se Eda Souček s rodiči musí přestěhovat z Prahy k příbuzným na venkov. Tam se žije úplně jinak než ve městě - Eda si mimo jiné musí vydobýt své místo v partě vesnických kluků.


Děj filmu není takto prostý, ale nechci ho více popisovat, abych nic zásadního neprozradila. Nejde o klasický koncept, kdy se zamotává zápletka a ke konci přijde katastrofa. Mapuje část života Edy Součka za 2. světové války, který nebyl vždycky jednoduchý a veselý.

Výsledek obrázku pro po strništi bos

K českým filmům nemám zrovna kladný vztah. Buď mi přijdou trapné a pitomé nebo zbytečně depresivní. I když jde o 2. světovou válku, což není zrovna veselé téma, pohledem malého kluka je to jiné - nejde tolik o politiku a válčení, ale spíše o běžný život. Navíc Svěrákův humor je takový milý, příjemný - žádné Babovřesky, Kameňák ani podobné ujetosti. 

Kritici nenechali na filmu nit suchou, ale to neznamená, že je špatný. Mně se líbil, každému sedne něco jiného. Nenajdete tu akční scény, ale přitom film není nudný. Pokud máte rádi Cimrmany a podobný humor, určitě ho zkoukněte, protože stojí za to.


Výsledek obrázku pro po strništi bos

4/5

Komentáře

  1. Ja nikdy nečítam kritiku filmov, pretože mám pocit, že kritici tam pomaly hľadajú zmysel života. Pekná recenzia, film si určite pozriem. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tenhle film mám jít další týden, tak jsem zvědavá:-). Obecná škola se mi hodně líbila, tak uvidíme, jak tohle :-).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl