Město z kostí

Výsledek obrázku pro město z kostí kniha

Město s kostí
Cassandra Clare
vyšlo v ČR: 2013

oficiální anotace:
Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy a vstoupí tak do světa lovců stínů, bojovníků, kteří mají svět chránit před démony. A už z něj nevystoupí, protože její život se převrátí vzhůru nohama... Co je Clary vlastně zač? Kde se vzaly její schopnosti? A jsou pro ni spíš prokletím, nebo požehnáním? Zábavná, odvážná a neotřelá fantasy slibuje svým čtenářům strhující čtení, s nímž nebudou chtít přestat.


Knihu jsem si přečetla hlavně z důvodu, že jsem měla možnosti si ji půjčit od kamarádky. Anotace slibuje neotřelé čtení... ale je tomu opravdu tak?

Jelikož jsem přečetla už dost fantasy knih z kategorie Young Adult, můžu vám říct, že tato niřím vyjímečným nevybočuje z řady desítek podobných knih. Ačkoliv jsou knihy relativně dlouhé a série má ještě dalších 5 knih, nic nového tu prakticky nenajdeme.

Clary a Simon jsou už od dětství přátelé. Jednoho dne se vydají do baru, kde se Clary stane svědkem vraždy. Nejdřív se domnívá, že jde o podivné gangy, později však zjistí, že to nejsou obyčejní lidé. Dozví se, kým ve skutečnosti je a co vše před ní její matka tajila.

Výsledek obrázku pro city of bones

Popis děje jsem příliš nerozváděla, abych nespoilerovala. Už jsem to nakousla, příběh má stejnou kostru jako další fantasy příběhy tohoto typu. Čili se dá dobře předvídat, co se stane. I když některé věci asi neodhadnete, na základní myšlenku určitě přijdete během čtení. Možná už jsem z těchto knih vyrostla, jinak nevím čím to je, ale nepřijde mi nic extra na tom, že autorka nafláká do svých knih upíry, vlkodlaky, démony a kdejaký potvory, z nichž většinu vymyslel už někdo před ní a přidá tam trochu puběrťácké lásky. Kniha není jako taková špatná, jen nechápu, jak se z ní mohl stát tolik opěvovaný bestseller.

Autorčin styl psaní není vyloženě špatný, jen mi na něm něco nesedí. Některé formulace mi přišly velmi strojené, ale možná je na vině překladatel. Velké plus knihy, které ji vlastně zachraňuje, je fakt, že je velmi čtivá a zábavná. Je to trochu jako sledování hloupého seriálu. Víte, že to není žádný skvost, ale nemůžete se odtrhnout.

Postav najdeme v knize celou řadu. Některé postavy jsou vyloženě účelové, tak například Simonův úkol je znám už od prvních stran, ačkoliv je vyřčen až později. Clary bych jako hlavní hrdinku určitě nevolila... ovšem, ona si to nevybrala, ona je vyvolená. Ale to nemění nic na tom, že mi přišla úplně blbá, nerozhodná, tupá a zpomalená. Nic ji nedocházelo, byla hysterická a lezla mi na nervy. Jace měl ale skvělé hlášky, což mi přišlo na celé knize nejlepší. Knihu bych doporučila spíše mladším čtenářům, starší z toho asi nic mít nebudou.

3/5

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl