Trny v čase - Jan Tomeš

Výsledek obrázku pro trny v čase jan tomeš
Trny v čase - Jan Tomeš
vyšlo v ČR: 2019, počet stran: 238
Dvacetiletá Karolína pochází z Českého Krumlova a studuje v Praze na Karlově univerzitě jednooborovou filosofii. Žije pouze s otcem, její matka údajně zemřela, když byla ještě hodně malá a neví o ní skoro nic. Pojala ale podezření, že s její matkou jsou nějak spojené zvláštní sny, které se jí opakovaně zdají. V kavárně se jí uprostřed psaní seminární práce rozbije počítač, ale jako na zavolanou se tu objeví Tomáš, který ji nabídne, že jí počítač opraví. Vypadají jako nepravděpodobná dvojka. Přemýšlivá Karolína a Tomáš, na první pohled 'floutek', který nedokončil studium na lékařské fakultě. Sbližují se a Tomáš pomáhá Karolíně odhalit tajemství o jejích snech i rodině.

Kniha mně zaujala jak tématem, tak obálkou. Trochu jsem se obávala té části se sny. Ale autor se s tím vypořádal dobře. (Občas mám pocit, že když spisovatel tápe, hodí tam sen a najednou se to samo vyřeší - příběh tak může dál pokračovat. Ne vždy je to ale dobré řešení - to ale jindy.) Co se týče dějové linky samotné, možná je trochu předvídatelná, ale to není až takový problém knihy samotné (spíš problém romanticky laděných románů obecně). Líbilo se mi, že má spád. Nezdržujeme se u jedné události a hned letíme k další, proto se taky na necelých 240 stranách stane tolik věcí. 

Téma filosofie se knihou táhne jako takové pojítko všech událostí. Hlavně kvůli tomu jsem po ní sáhla. K filosofii mám velmi blízko (ačkoliv nestuduju stejný obor jako Karolína). Ale nebojte se, není to nalejvárna jako z učebnic, spíš se snaží čtenářovi přiblížit určité kapitoly a témata. I mně tam zaujalo téma rosenkruciánů (nebo mám říct krucantů?).

Tomu napomáhá i jednoduchý jazyk a čtivost, díky které jsem knížku přečetla za pár dní. Myslím, že styl psaní je hodně přizpůsobený mladým lidem okolo 20 let (v některých situacích jsem se sama poznala). Tedy, až na to vzájemné psaní e-mailů (to patří tak do roku 2007) - ale to je jen taková moje poznámka.

Jestli vás knížka zaujala a bojíte se té filosofie (hodně lidí se filosofie obecně bojí, protože mají strach, že jí nepochopí), tak se nebojte - jak už jsem řekla, pro laiky je velmi stravitelně pojatá.

4/5

Komentáře

  1. Ta obálka mě popravdě zaujala .. jednoduchá ale přitom přitažlivá. Ačkoliv popis knížky mě naopak příliš nezaujal :D zní mi to jako taková klasická romanťárna se záhadami, kterých jsem se v pubertě načetla až mooooc ..

    https://taukecana.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. O knize jsem slyšela, ale asi není tím pravým pro mě, úplně mě nezaujala. Je super, že každý má jiný knižní vkus. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Namet je docela zajimavy, ale asi bych po tom v knihkupectvi nesahla:) ale kamaradka chce filozofii dokonce i studovat, tak ji to muzu doporucit

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl