TOP české knižní obálky



Dostala jsem nápad na článek, ve kterém bych vám mohla představit svoje oblíbené obálky různých knih. Vybírala jsem z knih, které jsem přečetla, abych mohla porovnat, nakolik pasuje k ději, jestli odpovídá žánru a tématu, jestli je alespoň v něčem originální a zajímavá. Všichni známe přísloví ,,Nesuď knihu podle obalu". V tomto případě posuzuju jenom obal a můj názor na knihu si můžete přečíst v případné recenzi tady na blogu.

Výsledek obrázku pro vyhnání gerty schnirchVýsledek obrázku pro zlodějka knih kniha

První tu mám dvě knihy primárně z období 2. světové války, Vyhnání Gerty Schnirch od Kateřina Tučkové a Zlodějku knih od Marcuse Zusaka. Obě se mi líbí v tom duchu, že se věnují vážnému tématu, tudíž nečekáme záplavu barev, spíše pochmurné, méně výrazné barvy.  U zlodějky knih se mi líbí zvlášť pozadí, které vytváří dojem, že jde o starý a vzácný výtisk, přitom je to relativně nová kniha.


Výsledek obrázku pro scarlet marissa meyerováVýsledek obrázku pro spáč mackenzie

Scarlet od Marissy Meyer se série Měsíční kroniky je převyprávěním pohádky o Červené karkulce, ale zasazené do budoucnosti. Líbí se mi les v pozadí, i to, že postava Scarlet je trochu menší, ale přeci jenom výrazná. Oproti originální obálce je mnohem hezčí a elegantnější. Spáč od Mackenzie Candenhead je jedna z těch knih, kterou jsem si ke čtení vybrala hlavně kvůli obálce. Líbí se mi, že je rozdělena na polovinu, jedna představuje sny a druhá bdění, takže oceňuju, že hezky sedí k tématu.


Výsledek obrázku pro anna krví oděnáVýsledek obrázku pro město nebeského ohně

Anna krvní oděná od Kendare Blake je fantasy s příměsí hororu o duchu prokleté Anny. Kniha ale není tak děsivá, jak slibuje obálka (nebo anotace). Přesto se ke knize hodí, ačkoliv jméno autorky by nemuselo mít šedivé pozadí (trochu to bije do očí). Město nebeského ohně od Cassandy Clare je poslední díl série Nástoje smrti a ačkoliv jsou všechny díly ze série ve stejném stylu, obálky posledního dílu je podle mého názoru nejpůsobivější (o ději se to ale říct nedá).



Výsledek obrázku pro beth revis loď mezi hvězdamiVýsledek obrázku pro chvíle před koncem lauren oliver

Loď mezi hvězdami je 1. díl sci-fi, young adult série o lodi, která pluje vesmíre, odloučená od vnějšího světa s vlastním systémem vlády. Vypadá spíše jako plakát k filmu, je zkrátka výborná. Chvíle před koncem od Lauren Oliverové se řadí k mým nejoblíbenějším knihám. Obálka je jednoduchá a minimalistická, stejně taková je i zápletka. A jako obsah knihy, tak i samotná obálka je velmi působivá.

Výsledek obrázku pro michelle hodkin proměna mary dyerovéVýsledek obrázku pro smečka a r. cremer

Proměna Mary Dyerové je 2. díl trilogie o podivných schopnostech dívky Mary. Škoda, že u nás nevyšel 3. díl. Každopádně na obálce mně nejvíc zaujalo to, že její povrch je zvláštní na dotek, není to obyčejný papír, ale materiál, který má napodobovat kůži. To se jen tak nevidí, takže palet nahoru. Smečka patřila k mým oblíbeným knihám, když mi bylo náct. Z obálky sice není patrné, že je o vlkodlacích, ale i přesto se mi vždycky líbily její barvy.


Výsledek obrázku pro divergence veronica rothováVýsledek obrázku pro dech sarah crossan

Divergence je 1. díl stejnojmenné populární série. Líbí se mi Chicago na pozadí a vznášející se znak Neohrožených. Dech od Sarah Crossan také patří k oblíbených dystopiím. Líbí se mi na ní hlavně ladění barev do studených, namodralých odstínů.


Jaká je vaše oblíbená obálka? Podlehnete někdy a vybere si knihu jen kvůli pěkné obálce?

Komentáře

  1. Tak konkretne tato verzia Zlodejky knih sa mi nepaci. Skor ma zaujala obalka s motivom filmovej verzie :-)
    Mačka z blogu Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat
  2. Já tedy obálky knížek moc nevnímám, respektive bych si nikdy nekoupila knížku jen kvůli obalu ;) Musím ale souhlasit, že obálka u knížky Zlodějka knih se moc povedla :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Túto obálku Zlodejky kníh som ešte nevidela, ale .... som to len ja, alebo sa aj niekomu inému chce plakať, len to vidí? (emocionálne tú knižku nezvládam už pomerne dlho :D)

    OdpovědětVymazat
  4. Rozhodně dost zajímavý koncept na článek! Moc se těším na další.

    Vybrala jsi nádherné knihy. Mě osobně se nelíbí obálka u knihy smečka, nemám ráda takové výrazné, křiklavé obálky:-D. Většinou mě takové knihy odrazují..

    OdpovědětVymazat
  5. Obálka Scarlet je vážně moc povedená! :))

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné obálky, práca na nich sa vážne podarila. :) Najviac sa mi páčilo, keď skrývali skvelé príbehy ako napríklad Divergencia - od tej som sa nemohla odtrhnúť. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý nápad a moc hezký výběr!

    Podle mě má celá série Nástrojů smrti hodně povedené obálky.

    Já se musím přiznat, že obálka knihy při výběru u mě hraje dost podstatnou roli, aniž bych chtěla. Ale pokud si vybírám nějakou knihu jen tak náhodou, že vyloženě nemám nachystaný seznam knih, které si půjčím, tak jakmile se mi obálka nelíbí, tak, bohužel, knihu vracím do regálu. Nemůžu se toho zlozvyku zbavit.

    OdpovědětVymazat
  8. Já teda obálky knih obdivuju, ale asi to nebyl nikdy důvod ke koupi knihy. Většinou, když pro nějakou knihu jdu, tak už jim sjetou po internetu a jdu si pro ni díky jejímu obsahu!

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavý nápad na článek :) Mě se asi z těch tvých nejvíc líbí Zlodějka knih. Jinak čistě díky pěkné obálce jsem si nikdy knihu nekoupila. Mě se líbí obálky minimalistické, ale vysloveně nejoblíbenější obálku nemám :)

    OdpovědětVymazat
  10. Za mě je nejhezčí obálka Hana. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Chvíle před koncem má tak hezkou obálku, že mám najednou hroznou chuť si to přečíst! :D

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem četla jen Zlodějku knih a obálka se mi líbí. Pak je dost dobrá ta Anna krví oděná a právě mě se libi, že je zvýrazněné to jméno autorky :). Ale co se mi například nelíbí je u Chvíle před koncem ten rozděleny název...ono by nevadilo úplně, kdyby u toho nebylo to jméno autorky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl