Lady Gaga: Five foot two


Lady Gaga: Five foot two
Dokumentární
USA, 2017

Dokument od Netflixu z roku 2017 zachycuje část života Lady Gaga zejména při nahrávání jejího alba Joanne z roku 2016. Joanne je album, které představuje Lady Gaga v docela jiném světle, než byli všichni dosud zvyklí. Šaty z bublinek, bláznivé klobouky a paruky odložila a ukázala se v obyčejných kalhotech, tričku a slunečních brýlích. Právě její nevšední vystupování ji v roce 2008 proslavilo. Producenti ji říkali, co má dělat a Gaga k tomu přidala něco extravagantního a tak to měla celou dobu pod kontrolou. Dokument Lady Gaga odhaluje až na kost - mluví o fyzické bolesti, úzkostech i osamělosti. V závěru filmu se dozvídáme o zákulisí příprav vystoupení na finále Super Bowlu, které sledovalo miliony lidí nejen v USA.

Lady Gaga je moje oblíbená zpěvačka už od doby, co jsem jako jedenáctiletá slyšela Poker Face. Tehdy ji bylo všude plno, ale zlí jazykové tvrdili, že je jenom komerčním produktem a loutkou producentů. Od vydání debutového alba The Fame uběhlo už 10 let a ačkoliv už neplní titulní strany bulvárních plátků s masovými šaty, stále je zpěvačkou, která lidi zajímá. Hudební scéna se proměnila a s ní i Lady Gaga. Z nepředvídatelného ďáblíka uznávanou zpěvačkou.



Pro Lady Gaga je nejdůležitější rodina. Tomu tématu se věnuje i na albu Joanne. V dokumentu vypráví o své zemřelé tetičce Joanne a stejnojmenou skladbu pouští i své babičce (matka Joanne), což je scéna, která nejednoho dojme. Kromě momentů z osobního života se ale dočkáme i hudební části, která je s ní úzce svázaná. Nejvíc mně asi překvapila přítomnost Florence Welch, se kterou Lady Gaga nahrávala duet. Zákulisí tvorby desky je taky něco, co nevidíte každý den. Z toho, co Lady Gaga říká v rozhovorech a jak prezentuje svoje myšlenky mi přišla vždycky velmi inteligentní a vtipná, což jenom potvrdila. 

Lady gaga, netflix, and five foot two image

Lady gaga and five foot two image

five foot two and Lady gaga image

V dokumentu je hodně silných momentů, ze kterých ale nemám pocit, že by tlačily na pilu a chtěly vyždímat z diváka co nejvíce slz. Užijeme si i pár záběrů z minulosti, což je ale jen doplněk toho, co se Lady Gaga snaží vzkázat, jaký je její záměr a co se schovává za útržky z novinových titulků bulvárních plátků. Samozřejmě i já jsem si o dokumentu hledala pár informací, spíše ze zvědavosti než kvůli informacím (stejně jsem se tam nedočetla nic nového). Nemusely to být vždy bulvární weby, ale některé titulky (nebo to bylo v prvních větách článků) hned hlásaly, že se můžeme těšit, jak se Gaga ukáže bez horního dílu plavek. U vlastního bazénu u svého domu se snad může (ne)oblékat tak, jak chce, ne? Ale tak funguje bulvár. Když jste slavní, vždycky se o vás budou šířit rychleji ty špatné zprávy než ty dobré. Spor s Madonnou, kterého se spíše letmo dotkne, je tak starou a tak probíranou záležitostí, že se mi to ani nechce komentovat. 

Nemůžu hodnotit dokument jinak než kladně a myslím, že se bude líbit i těm méně zaujatým (ne)fanouškům a pomůže vám Lady Gaga více pochopit. 

5/5



Komentáře

  1. Lady Gagu mám ráda, ale že bych si ji jen tak pustila, to asi ne. Holky mi od jejich počátků začaly dokonce říkat gagenka. :)
    Poker face si moc dobře pamatuji, ale kromě písní z TV, jsem nic jiného neznala až jednoho dne mi kámoška řekla, podívej se na toto video, dyť ona zpívala už předtím a úplně dojemně, bez komedie, bez kostýmu, čistým hlasem, to je úplně jiná baba a něco v sobě má...
    Věřím, že ten dokument, je pěkný a stál by za podívání. Díky za typ.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  2. To je náhoda, na tento dokument jsem asi tři dny zpátky náhodou narazila, ani jsem nevěděla, že existuje, ale musela jsem si ho hned pustit a moc mě překvapil a líbil se mi :) Nedávno jsem ještě viděl dokument o Aviciim a ten můžu taky jedině doporučit :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Na dokument se velmi ráda podívám, protože Gaga je skvělou osobností. Je to někdo, kdo se nikdy nebál ukázat extravagantnější styl a kdo se nebál projevit své názory.

    Jinak moc pěkně zformulovaný článek :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Na ten dokument se ráda podívám, protože popravdě, co Lady Gaga přestala být tak extravagantní, jako kdyby se po ní slehla zem... :-) A musím ti pochválit design, je krásný a takový svěží, úplně mi do dnešního pošmourného dne přinesl lepší náladu. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Lady Gaga je podľa môjho názoru skvelá speváčka a jej skladby majú rozhodne niečo do seba. :) Ďakujem za tip na dokument, veľmi rada si ho pozriem. :)

    OdpovědětVymazat
  6. nie som tak úplne veľký fanúšik gagy... aj keď hlas má krásny , rozsah šialene dobrý a niektoré piesne si tiež veľmi rada vypočujem! :).

    THE WORLD BY KEJMY | @LADY_KEJMY.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl