Elita

Výsledek obrázku pro elita kiera cass

Elita
Kiera Cass
vyšlo v ČR: 2015

oficiální anotace:
Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey. America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dechberoucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí. Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec.

Elita je pokračování prvního dílu Selekce ze stejnojmenné série. American Singerová, členka jedné z nejnižších kast, se účastní Selekce, což je soutěž, ve které si mladý princ Maxon vybere svoji nastávající. V budoucnosti, po 3. a 4. světové válce ale na všechny čeká řada nástrah.


Toto by pro popis děje zatím stačilo, protože opravdu nechci prozradit nic z děje Selekce.

Na nějakou dobu jsem zanevřela na Young Adult knihy, ale po čase se k některých (novějším) kouskům vracím. Selekce mně bavila tím, že byla čtivá a měla celkem neotřelý nápad. Ale jak to tak bývá, 2. díly jsou slabší, ať má série jakýkoliv počet dílů. Nadšení z prvního dílu trochu opadá a než dojde k finálnímu souboji v závěru série, postavy chodí kolem stolu, přemýšlejí, posedávají, kutí plány a vztahy se vyhrocují - takový je obecný koncept. Takže ano, i Elita byla oproti prvnímu dílu slabší.

Postavy jsou různorodé, ale bohužel tu není nikdo, koho bych si oblíbila. Kromě Americy a její úhlavní nepřítelkyně Celesty mi ostatní soutěžící splývaly dohromady. Maxon není špatný mužský hrdina, každopádně jsem ráda, že jsme se o něm mohli dozvědět trochu více.

ginger and photography image
tea, vintage, and cup image
dress, girl, and ballet image

Hodně zásadní věc, kterou bych celé sérii vytkla je pojmenování dílů. Stačí si totiž přečíst Selekci a názvy ostatních knih vám prozradí, jak děj dopadne. Na jednu stranu - samozřejmě, že to tak dopadne, jinak by nebylo tolik dílů a bylo by to celé dost o ničem, ale spoilerovat si vlastní knihy? To je špatný. Samozřejmě si plánuju přečíst i pokračování, ale bohužel nenastane žádné "wow, to jsem nečekala" ohledně hlavní dějové linie.

Ale jo, Selekci i Elitu si přečtěte. I pokud už máte Young Adult klišé dost, tato série by se vám mohla líbit, protože patří k tomu lepšímu, co žánr nabízí.

3,5/5

Komentáře

  1. Naprosto s tebou souhlasím, kniha se dobře četla, ale dost mě mrzí, že se tím názvem knihy spoilerují. Nebýt toho, tak bych pořád doufala v nějaký zvrat a jiný konec, ale takhle to bylo vážně více méně jasné.

    OdpovědětVymazat
  2. Kdybych si něco takového četl, asi bych daleko víc zájmu projevil o pozadí příběhu - ten sci-fi svět s antimonarchistickými rebely - ale na to se nejspíš knížka moc nespecializuje. Je to vlastně Farmář hledá ženu v trochu jiném prostředí :D

    Ani jedna narážka na slovo Jelita? Notáák...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rebelové tam taky jsou a dost jim přitěžují - dokonce tam pár lidí zemřelo, což je na YA knihu extra :D

      Nějak mne to v souvislosti s touto knihou ani nenapadlo - asi proto, že moc vtipná není :D

      Vymazat
  3. O těchto románech jsem několikrát četla, viděla je i v knihkupectví, ale nějak mě prostě zatím netáhnou.. Třeba před dvěma rokama bych si je i přečetla, ale poslední dobou mám radši knížky o současném životě atd.. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kamarádka je z této série nadšená, ale mě to nijak neláká.

    OdpovědětVymazat
  5. Takové knihy mě moc nelákají, spíše se divám na filmy s takovou nebo podobnou tématikou:).

    OdpovědětVymazat
  6. Před pár dny jsem přemýšlela, jestli po té knize šáhnu. Kamarádka měla tyto tři díly přečteny snad za dva dny, a tak jsem se ptala další kamarádky, jestli to četla a prej se jí to taky líbilo. Jenže je tolik knih, co bych si ráda přečetla :). No po tvé recenzi, dám asi přednost jiným knihám :D. Takže děkuji ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

1984