Top 10 písní za rok 2018 🎶

Na konci roku tradičně rekapitulujeme. Letos jsem vytvořila žebříček 10 nejoblíbenějších písniček (poprvé) vydaných v roce 2018. Nemám samozřejmě jenom 10 oblíbenců, některé se sem bohužel nedostaly, ale to neznamená, že by se mi nelíbily 😊

10. místo: Mikolas Josef - Me Gusta

Kdo mně trochu znáte, tak asi víte, že písničky z české produkce (ať už zpívané jakýmkoliv jazykem), moc nemusím - nic proti nim nemám, jenom tak zkrátka nenacházím to, co chci. Mikolas Josef je výjimka. Už mně zaujala jeho předchozí písnička Lie To Me, která se umístila vysoko v soutěži Eurovize. Oceňuju, že písnička zní jako originál, ne jako slabý odvar nebo napodobenina zahraniční produkce, kterých je podle mého názoru většina.

9. místo: Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex

Ať je populární cokoliv, od rapu až po taneční žánr, Lana si jede svoje. To od ní fanoušci očekávají a ona jim to s radostí nabídne. A opět se jí to povedlo Je to první ukázka z jejího připravovaného alba Norman Fucking Rockwell, které vyjde příští rok.


8. místo: Kim Petras - Tell Me It's A Nightmare

Kim Petras je 26letá zpěvačka pocházející z Německa a momentálně působí v L.A. Vydala několik singlů a na podzim vydala své první EP s názvem Turn Off The Light, Vol. 1, které je tématicky zaměřené na Halloween a z něj pochází i výše zmíněná písnička. Kim má podle mně velký potenciál, skvělý hlas a je jen otázka času, kdy skutečně prorazí.

7. místo: Florence and The Machine - Hunger

Florence + The Machine jsem, z nějakého důvodu, pořád obcházela a konečně jsem je začala poslouchat až letos. V červnu vydali nové album High As Hope, na kterém najdete i Hunger. Zajímavostí je, že písnička původně vznikla jako báseň a Florence se neměla k tomu z ní udělat píseň a vydat ji. Ještě, že si to rozmyslela :) Letos mimochodem zahrají i na festivalu Colors of Ostrava.

6. místo: Ariana Grande - No Tears Left To Cry

Ariana Grande měla rok jako na houpačce - kariérní vzestup doprovázely ruku v ruce pády v soukromém životě. Do této písničky jsem musela "dorůst". Nakonec jsem si ji oblíbila až poté, co nám neustále hrála v práci :D Nejsem určitě jediná, koho zaujal mistrovsky propracovaný videoklip. Kdo je velkým fanouškem Ariany tak už určitě ví, že vystoupí 8. 9. 2019 v Praze.

5. místo: Charli XCX ft. Troye Sivan - 1999

Hravá a chytlavá písnička z dílny Charli XCX a v doprovodu Troye Sivana mně hodně bavila. Charli XCX by si zasloužila mnohem více pozornosti než některé populární hvězdičky. Písničku doprovází povedený videoklip se spoustou odkazů na rok 1999, od Britney Spears až po Matrix. Snad je to předzvěst chystané alba Charli XCX, na které čekáme už pár let.

4. místo: Avril Lavigne - Head Above Water

Avril Lavigne se po několika letech konečně hlásí o slovo a stále má co říct. Její dlouho očekávaný comeback doprovází písnička o nemoci, kterou si prošla (lymská borelióza). Není to Avril na skejtu, jak ji svět poznat před 16 lety, ale dospělá žena, která si zaslouží vaši pozornost.

3. místo: Clean Bandit ft. Marina & Luis Fonsi - Baby

Zpěvačka Marina si odstranila ze svého uměleckého jména "and the diamonds", aby byla více sama sebou (a lidé ji nepokládali za kapelu) a po 3 letech se ozvala novou písničkou ve spolupráci s Clean Bandit. Taneční rytmy nejsou pro Marinu úplně obvyklé, ale hezky ji sedí a vynikne její nádherný hlas. 

2. místo: Grimes ft. HANA - We Appreciate Power

Kanadská zpěvačka Grimes je pro mně stále velká neznámá. Tato písnička je první, kterou jsem od ní slyšela a zaujala mně svým neobvyklých těžkým industriálním zvukem. Grimes se inspirovala severoskorejskou skupinou, která prostřednictvím své hudby šíří poselství o umělé inteligenci. Skladba je opravdu návyková a klidně si ji pustím několikrát za sebou, protože něco tak neobvyklého už jsem dlouho neslyšela.

1. místo: Lady Gaga & Bradley Cooper - Shallow



Lady Gaga se po boku Bradleyho Coopera objevila letos na podzim v remaku snímku A Star Is Born. Byl to její filmový debut a podle mně obstála na jedničku. Hudební film samozřejmě doplňuje soundtrack, ze kterého jsem vybrala právě Shallow, jako tu nejlepší, i když konkurence byla velká. Shallow zaslouženě získala i 4 nominace na cenu Grammy. Prosím, víc takových upřímných a opravdových písní v roce 2019!

Napište mi do komentářů, jaké byly vaše oblíbené písničky v roce 2018❗

Komentáře

  1. Znám sice jen cca půlku písniček, ale přesně ty bych taky zařadila do mojí top desítky :) V mém seznamu by ještě nemohly chybět songy od Alana Walkera :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Ty písničky, které neznám si jdu hned pustit. Dobré hudby není nikdy dost. Jinak oceňuju 1. místo. A Star Is Born jsem ještě neviděla, ale rozhodně se chystám. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý nápad na článek :) Taky ted tak trochu rekapituluju nejoblíbenější filmy, knihy, písničky :) Třeba ta od Avril a Charlie je taky moje oblíbená :)

    OdpovědětVymazat
  4. No upřímně nevím, jaké písničky vyšly zrovna letos, takže svoje TOP Ti neřeknu :D. Ale myslím, že by tam bylo něco z české hudební scény - letos jsem překvapivě poslouchala hlavně český (nechápu to :D). Vtipné je, že některé z tvého seznamu jsem ani nezaznamenala a to jsem dříve měla dost dobrý přehled! Písničku Lie To Me jsem si také oblíbila :).

    OdpovědětVymazat
  5. Já moc nové písničky neposlouchám (jsem celkem zabedněnec), takže jich znám jenom pár. Ale co sleduju nějaké kanály na YouTube tak letos prý vede hodně Drake, Post Malone, Travis Scott a Cardi B, což se přiznám úplně není můj styl hudby :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ale tyhle vůbec neposloucham, proto je ve svém seznamu ani nemám. Denně vychází tolik nových pisnicek, že ani nesleduju všechno, spíš jenom svoje oblíbené interprety + něco nového :)

      Vymazat
  6. 10, 6 a 5 jsou i mé celkem oblíbené. Né nejoblíbenější, ale i tak si vybrala dobrou hudbu, máme podobný vkus :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  7. za mna je to tento rok jednoznacne Avril. neskutocne sa tesim, ze prisla s novou pesnickou a tusim bude aj album. pri Head Above Water som si znova spomenula, preco som ju kedysi mala tak velmi rada <3

    OdpovědětVymazat
  8. Ano, taky jsem si říkala, že zrovna písnička me gusta je u tebe velké překvápko! :-D Ale styly se mění že ano.

    Jinak moji oblíbenci jsou první a úplně poslední písnička:-).

    OdpovědětVymazat
  9. Head Above Water je krásná, stejně jako Shallow od Lady Gagy, ale od ní se mi tedy více líbí její nová písnička Is That Alright?, u které jsem dost dlouho i brečela..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, ta je taky nádherná, bylo docela těžké vybrat nejlepší ze A Star Is Born :)

      Vymazat
  10. plno z písniček znám, ale neřadí se třeba mezi mé oblíbené. já nejsem zrovna zastánce moderní hudby, někdy je ale něco pecka. nebo.. ne moderní. ale ten pop. spíše indie a tak. ano, i rap a hip hop, ale český vážně ne. přítel mě na to docela navnadil. nejdřív jsem se cukala, avšak je to lepší. ukázal mi totiž tu stránku, kdy nejde jen o to, že vlastně zpívají o lehkých dívkách a penězích, to mi prostě leze krkem. je to furt o tom samém. díky bohu za to, že není idiot, co to poslouchá. je to pro mě nevkus. :D co znám dobře je ariana grande no tears left to cry. mám tu písničku ráda ale ve zpomaleném. :D ale jinak co se týče Ari, je podle mě dost přeceňovaná. :/

    OdpovědětVymazat
  11. Mikolase mám ráda už pěkně dlouho a sice Me Gusta není moje nejoblíbenější od něho, ale i tak se mi moc líbí.
    Já Lanu absolutně miluji. Její písničky si pouštím, i když najednou nemám na žádný songy chuť a vlastně nevím, co chci poslouchat. Ona je prostě queen. Navíc jsem pořád ještě velmi emocionální z faktu, že jsem jí viděla naživo.
    Mě se docela líbily písničky Solo (Demi Lovato) a I'm a mess (Bebe Rhexa) a podobné, ale to spíše jen díky tomu, že je v práci pouštěli nonstop. :D Jinak jsem spíš ujížděla na starších písničkách. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl