Filmy mého dětství

V dnešním článku bych vám ráda představila své oblíbené filmy, z nichž většina mně provází i do dospělosti. Jde hlavně o filmy ze zahraniční produkce. Na české pohádky jsem nikdy moc nebyla, bavily mně akorát když byly výjimečně vtipné a osobité (zmínila jsem tu pouze jednu), jinak mi většinou přišla při nejlepším zvláštní. 

Wallace a Gromit - Nesprávné kalhoty a Cesta na měsíc

Britská série krátkých animovaných filmů o vynálezci Wallaceovi a jeho psi Gromitovi, který je mnohokrát chytřejší než jeho páníček. Filmy mají v sobě osobitou dávku humoru a nadhledu, nebojí se dělat legraci z Angličanů (sušenky, svetry, čas apod.). Nejraději jsem měla Cestu na měsíc a Nesprávné kalhoty, ty vyšly ještě v 90. letech.  V roce 2005 vyšel celovečerní film Prokletí králíkodlaka - o něm jsem měla dokonce i knížku a měla jsem ji hrozně ráda. P.S: Opravdu jsem si jako dítě myslela, že Měsíc je ze sýra 😂

Související obrázek


Slepičí úlet
Podle animace už poznáte, že jde o film ze stejného studia jako jsou Wallace a Gromit. Farma pana Tweedyho je celkem běžná farma sloužící k produkci vajec, ale nikdo netuší, že slepicím, v čele s Rockym, kohoutem z cirkusu, se to vůbec nelíbí a nechtějí skončit jako náplň oblíbených pirohů. V něčem je tento film pro děti trochu děsivý, ale stejně jako předchozí, s humorem a osobitostí si mě dostal. 

Výsledek obrázku pro chicken run


Lví král
Klasika mezi animovanými filmy z roku 1995, která dostala také Oskara. Za srdce mně vždycky chytne úvodní písnička, která je podle mého názoru lepší v češtině než v angličtině. Netřeba více představovat, pokud jste ho neviděli, určitě se mrkněte.

Související obrázek

Shrek
Další oskarová animovaná klasika o zlobrovi, kterou netřeba představovat. Stejně jako u Lvího krále, nejlepší byl 1. díl, ačkoliv druhý mu šlape na paty, hlavně díky tomu, že přibyly nové postavy jako je Kouzelná víla a Princ Krasoň a Fioniny rodiče. Časem jsem pochopila, že nejde vlastně o film pro děti, ale stejně se mi vždycky líbil.

Výsledek obrázku pro shrek 1


Garfield
Oblíbený tlusťoučký zrzavý kocour se zhmotnil i na filmovém plátně. Garfiel je animovaný, vše ostatní je hrané. Když si Jon přivede domu psa Odieho, Garfield začne žárlit a vymýšlí vše možné, aby se dostal do lepší přízně svého páníčka. Jako dítě jsem Garfielda milovala, zvlášť pak po 20. zhlédnutí tohoto filmu.

Výsledek obrázku pro garfield film

Hledá se Nemo
Oblíbený film o klaunu očkatém, který hledá svého syna - netřeba blíže představovat. Všem určitě utkvěla v hlavě zapomnětlivá Dory. Druhý díl jsem ještě neviděla, ale se psaním tohoto článku mi došlo, že se na něj budu muset podívat.

Výsledek obrázku pro hledá se nemo¨

Byl jednou jeden král
Jediná česká pohádka na konec. Ne že by to byla jediná moje oblíbená - těch mám několik. Ale pohádka se skvělým Werichem a Burianem je zkrátka na prvním místě mezi českými. Spoustu nezapomenutelných hlášek (které občas používám i v normální řeči), které nestárnou. Ta se prostě neokouká.

Výsledek obrázku pro byl jednou jeden král


A jaké jsou vaše oblíbené filmy a pohádky z dětství? 🎬

Komentáře

  1. Jee, Wallace a Gromit! Právě Prokletí králíkodlaka jsem dostala knížku a pořád ji někde mám :D A slepicí úlet mě taky bavil, zase bych si to pustila :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, Lví král je perfektní! A máš pravdu, Život proudí v nás se mi taky líbí víc než Circle of Life. I když upřímně, nejraši mám stejně Timona a Pumbuu, milovala jsem i jejich seriál :D A pak Lilo a Stitch, to je... seriál byl taky fajn, ale filmy jsou úžasný. Ohana znamená rodina a rodina znamená nikdo nezůstane sám a zapomenutý!

    OdpovědětVymazat
  3. Když se ohlédnu na dětství, tak rozhodně tam bude trůnit Atlantida. Stále ten film miluju a když o něm teď tak píšu, tak se na něj zase musím co nejdříve podívat. :D Jako hned další je Lví král a Shrek. Tyto filmy snad nikdy neomrzí. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vůbec si zrovna nejsem schopná vzpomenout na nějaký další, ale Nema, Shreka, Garfielda jsem měla tak ráda!

    OdpovědětVymazat
  5. Až na první dvě to mám úplně stejně! Pak jsem ale samozřejmě milovala i naši Popelku . ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem ráda, že jsem ještě z doby, kdo tyto pohádky pamatuje, to bylo moje dětství! :-) Šíleně ty pohádky miluji.. teď už ty pohádky a filmy bohužel (většina) stojí za nic:-/

    Jinak ještě mám ráda Macha a Šebestovou:-). A pohádka, která mě vždy hrozně děsila je Mrazík..nevím proč, ale je taková zvláštní:-D.

    OdpovědětVymazat
  7. Když jsem viděla první dva, tak jsem se lekla, že tu nebudeš mít nic, co bych znala. Samozřejmě ale zbytek znám :). Já mám velmi ráda Tři oříšky pro Popelku :). A nevím proč, ale vzpomněla jsem si, jak jsem se dívala na Krkonošské pohádky :D bylo to něco při čem jsme se sešli jako celá rodina a asi ty rodinné večery a tak mi nějak chybí :/.

    OdpovědětVymazat
  8. Máme je stejné :D a stále je všechny miluju ♥ můžu se na ně dívat pořád, právě proto, že mi připomínají dětství

    OdpovědětVymazat
  9. Byl jednou jeden král a Slepičí úlet jsem nikdy moc nemusela, ale Garfield je super a teď jsem si vzpomněla, že bych si ho mohla pustit zase... Shrek je v tv dost často a hlavně o Vánocích koukám a Nema a Lvího krále mám také ráda.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

1984